Vizuālais mārketings

Tavas smadzenes spēj darīt daudz nepārspējamas lietas. Tās var atcerēties lietas, ar ko tu nodarbojies 15 gadu vecumā, tas zina, kā nokļūt no mājām uz darbu, tās ļauj tev dziedāt līdzi visām radio atskaņotajām dziesmām. Šīs ir tās lietas, kuras liek smadzenēm darboties. Patiešām. Smadzenes vēlas mijiedarboties ar pasauli, mācīties, attīstīties un saprast. Un tās vēlas iegūt šos daudzos labumus tieši caur skatīšanos. Tās ir domātas arī lai skatītos, tāpēc mārketings un visi zīmoli strādā tieši ar redzes īpatnībām, kas sniedz mums vizuālo informāciju.

Redze ir viena no visvairāk pētītajām jomām neirozinātnēs. Lai gan mums vēl ir daudz ko mācīties, mēs zinām daudz lietas, kā cilvēki atsaucas uz bildēm un vizuālo informāciju. Tas ir lielisks veids kā sadarboties ar cilvēkiem.

Smadzenes veic vizuālo apstrādi

Tavas smadzenes ir patiešām liels orgāns, lai parādītu sajūtu pasauli caur redzējumu. Mēs, protams, arī izgaršojam, sasmaržojam, sataustām, sadzirdam, taču redzēšana ir viena no galvenajām sajūtām, kas paliek ilglaicīgi atmiņā. Aptuveni 20% no smadzenēm darbojas tieši ap redzes funkcijām. Vizuālā garoza, kas atrodas galvas aizmugurējā daļā, veic lielāko daļu vizuālās informācijas apstrādi, pēc tam nosūtot šo informāciju uz gandrīz visām pārējām daļām. Kad tavas acis ir atvērtas, aptuveni divas trešdaļas no elektroniskajiem impulsiem aizsūta uz smadzenēm vizuālo informāciju. Atmiņa mums palīdz atgādināt to, ko esam kādreiz redzējuši.

Krāsa notur uzmanību

Krāsa ir viens no labākajiem instrumentiem vizuālā mārketinga pasaulē. Pievienojot kādu krāsu svarīgam dokumentam, piemēram, drošības paziņojumam brīdinošo sarkano krāsu, ir pierādīts, ka tehniskā informācija tika uztverta par 82% labāk. Kāpēc tā ir? To varētu raksturot ar evolūciju. Pasaule ir brīnišķīga krāsu kopa, no kurām dažas ir patiešām skaistas (skaidras zilas debesis, svaigi augļi, tekošs ūdens), un dažas ne pa visam neizraisa interesi (augļu puves krāsa, stāvošs ūdens). Kalifornijā veiktais pētījums liecina, ka dažas no krāsām mēs uzskatām pat labām, dažas par sliktām. Sākot ar zilu līdz zaļai mēs uzskatām par veselīgām un tīrīgām krāsām. Tāpēc bieži vien novērots, ka reklāmās tiek izmantota zila un balta krāsa, ar “svaiguma” un “tīrības” nozīmi. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc tieši Facebook, Twitter un citi sociālie mediji izmanto zilo krāsu kā sava zīmola krāsu – jo tā pēc savas būtības rada smadzenēm patīkamu sajūtu. Vizuālais mārketings ir izpratis šo krāsu shēmu, tāpēc bieži vien reklāmās vairāk dominēs zilie toņi, un daudz mazāk sarkanie un brūnie.

Vizuālā informācija ir ātrāk uztverama

Ja tu vēlies ar sav reklāmu iegūt daudz lielāku izpratni klientu vidu, attēls ir visātrākais veids kā to izdarīt. Mēs apstrādājam attēlus daudz ātrāk nekā izlasām tekstu. Pētījumi pierādījuši, ka tas aizņem tikai 150 milisekundes, lai smadzenes apstrādātu attēlu, kas burtiski ir tik pat ātri kā nomirkšķināt ar aci. Taču vārdu lasīšana ilgst daudz ilgāk, atšķirībā no tā, cik ātrs lasītājs. Tas var pat divtik ilgi apstrādāt un atpazīt vārdus. Mēs esam dzimuši, lai redzētu un izdarītu secinājumus, bet māka lasīt ir izveidojusies tikai pāris tūkstošos gadu, ko daudzi cilvēki vēl joprojām nemaz nemāk.

Vizuālā atmiņa

Ja tu vēlies kaut ko atcerēties tieši šajā brīdī, uzreiz atmiņā uzausīs kāda konkrēta aina. Pat tad, ja tas ir fragments no tavas mīļākās grāmatas vai dzejoļa, viņš atmiņā izskatīsies pēc attēla. Tas ir vienkāršots veids, kā smadzenes faktiski strādā. Mēs varam atcerēties līdz 2 tūkstošiem attēlu tikai neilgā mācīšanās laikā, un atcerēties arī daudz dienas vēlāk, kas ir daudz labāk nekā spēja atcerēties vārdus.