Padomi fotografējot dabīgā apgaismojumā

Lai arī kāds apgaismojuma rīks tev būtu iegādāts, tas nekad nepārspēs dabīgā apgaismojuma spējas. Daudzi fotogrāfi tieši dēļ dabīgās gaismas pie pirmās izdevības dodas fotografēt svaigā gaisā, ārpus savas studijas telpām. Dabīgais apgaismojums padara bildi ideālu līdz pat sīkākajām niansēm.

Dabīgā apgaismojuma trīs pozitīvākās īpašības ir:

1. Tas lieliski izgaismo dabīgo ādas toni un padara to skaistāku. Būsi pamanījis kāda ir atšķirība starp zibspuldzes iegūto bildi un dabīgo apgaismojumu. Ādas tonis ir patiesāks un dabīgāks, turpretī ar zibspuldzi var redzēt pārāk lielus sīkumus, kā arī āda var spīdēt no pārlieku lielā apgaismojuma.
2. Tas ir lētākais no visiem apgaismojuma veidiem, proti, tas ir bez maksas. Foto studijas ekipējums, tai skaitā dažādas apgaismošanas iekārtas, it īpaši, ja vēlies liela zīmola preci, maksā ļoti dārgi.
3. Tie ir mazāk biedējošs. Ja apskatīsi kādu no fotostudijām, redzēsi, ka mākslīgie apgaismojumi nāk komplektā ar lieliem statīviem, kas ir masīvi un smagi. Klienti var justies bikli un nedroši stāvot kameru priekšā, starp šādiem gigantiem.

Šeit būs daži padomi, kā veidot vislabākās fotogrāfijas dabīgā dienas gaismā.

Fons un atrašanās vieta

Ejot dabā, tev ir jāatrod interesanta vieta un elementi, ko iekļaut fotogrāfijā. Domā par kontrastiem, kas papildinās bildi. Centies izvairīties no pārāk daudz traucējumiem vienā bildē, lai fona elementi nav pārāk daudz un galvenais objekts nepazūd tajā visā.

Apgaismojums

Lai gan dienas gaismu varētu saprast ar spožu sauli, ne vienmēr tas ir labākais apgaismojums. Ir jāizvairās no saules apgaismojuma, kad tā ir pašā centrā, jo tas var veidot dziļas ēnas uz objekta. Vislabākais laiks dabīgam apgaismojumam ir nedaudz apmācies laiks. Ja visapkārt valda spilgta un tvaicējoša saule, tad tieši ēna zem koka būs labākā vieta, kur ķert kadrus. Arī tad, kad saule nav tik augstu debesīs, piemēram agros rītos vai vēlos vakaros, iespējams iegūt labu apgaismojumu.

Kompozīcija un pozēšana

Jau tas vien, ka esat ārā kaut kur pļavā vai pamestā ēkā var radīt nekomfortablas izjūtas modelim. Jautā viņam dažādus jautājumus, centies sarunāties, lai cilvēks tev pretī jūtas atvieglots un nav sasprindzis. Tev ir jāsaprot, kādās pozās viņš jūtas daudz labāk un nespiest kāpt ārā no komforta zonas, jo tad bilde nebūs izdevusies. Tu vari mēģināt ar savām rokām pavirzīt galvu attiecīgā leņķī, kāds ir nepieciešams. Atceries, ka modelis tevi uzskata par profesionāli, tāpēc arī uzticēsies katram tavam vārdam. Tev jādod pārliecība, ka zini ko dari, un kādi leņķi būs vislabākie.

Saglabā vienkāršumu

Kad dodies dabā, atceries, ka viss vienkāršais ir skaists. Necenties veidot dažādas kompozīcijas, un salikt fonā daudz objektus, lai izskatītos pavisam savādāk. Viss dabiskais ir skaists, tāpēc tā vietā, lai kaut ko pārveidotu, atrodi labāko vietu un fotografē to neskartu. Veido bildes tik vienkāršas, cik vien vienkāršas tās varētu būt. Piemēram, vienas krāsas fons, zāle, debesis.

Dabiskā gaisma ir vairāk diskrēta

Viens no iemesliem, kāpēc fotogrāfi neizmanto zibspuldzes ir tāpēc, ka tās norāda uz fotogrāfu. Jo neuzkrītošāks tu būsi, jo vairāk dabiskos mirkļus spēsi nofotografēt, kā, piemēram, dabīgu smaidu, acu skatienu un īsto cilvēka seju. Visi zina, ka tūlīt dažas sekundes pēc zibspuldzes būs kadra uzņemšana, tāpēc uzreiz tiek pievērsta visa uzmanība objektīvam, cenšanās smaidīt un nedabīgu emociju izrādīšana.